Αναδημοσιευστε ό,τι θελετε αρκει να βάλετε πηγή από κάτω.
Η αναδημοσιευση των σκιτσων και φωτογραφιων επιτρεπεται κατοπιν αδειας για να νιωσω σημαντικη και γιατι δεν μεγαλωσατε σε σταβλο.:P


Wednesday, January 11, 2006

Junkies

Με αφορμη το ποστ με τους γονεις που καπνιζουνε και το σχολιο περι "ασθενειας", μου ηρθε συνειρμικα στο μυαλο τα γνωστα που ακουμε για τους ναρκομανεις, οτι ειναι αρρωστοι κλπ.
Προσωπικα δεν εχω προβλημα να συμπονουμε και να καταλαβαινουμε τον οποιονδηποτε δεν μπορει να βοηθησει τον εαυτο του εαν και εφοσον ΖΗΤΗΣΕΙ βοηθεια, και ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ να βλαπτει τους γυρω του.

Προσωπικα οι επαφες μου με εξαρτημενα ατομα ηταν ξωφαλτσες, τυχαιες και καθοριστικες.
17 χρ. ημουν μπροστα σε τραπεζια με οτι μπορει να φανταστει ανθρωπος, αποτελεσμα της "cool" παρεας που ειχα. Δεν τα ακουμπησα ποτε. Τα φοβομουν. Δεν θεωρησα ποτε οτι ημουν πιο εξυπνη και δυνατη και οτι "σιγα μωρε, το κοβω οποτε θελω".
Οσοι κανουν ναρκωτικα συνηθως σε πιεζουν να κανεις και συ.
Misery loves company.

Σε μια περιπτωση μιλησα με εναν μεγαλυτερο μου, τον Αντρεα, ο οποιος μου εξηγουσε με ηπιους τονους την οικογενειακη κατασταση του, και ποσο θα ηθελε μια δικη του κοπελλα.Να τον τραβηξει απ ολα αυτα. Να παει γυμναστηριο παλι.
Με ηπιο τονο τον ρωτησα αν ηθελε να του μιλησω ειλικρινα.
Απαντησε ναι.
"Πως να ερθει μια κοπελλα ρε Αντρεα? Εισαι μαστουρης, απλυτος, τα μαλλια σου λιγδωμενα. Μονο μια πρεζου θαρθει και αυτο γιατι εχετε τα ναρκωτικα κοινα. Μια καλη κοπελλα θα σε αποφυγει. Δεν θα σε βοηθησει η κοπελλα να βγεις απο την λουμπα.Καμια κοπελλα με μυαλο δεν θα παιξει αυτον τον ρολο."
Μετα του προσφερα να του δωσω το χαρτζιλικι ενος μηνος να ξεκινησει γυμναστηριο.Χαρηκε, συγκινηθηκε και ειπαμε να το ξεκινησουμε.Εμεινε εκει.


Μηνες αργοτερα περπατουσα μπροστα απο καφετεριες οταν καποιος φωναξε το ονομα μου.Γυρισα και ειδα εναν κουκλο να ερχεται προς τα μενα με ενα αστραφτερο χαμογελο.
Ηταν ο Αντρεας, φρεσκοκουρεμενος, λουσμενος, καθαρα ρουχα, σκουλαρικι στο αυτι, και γεματος περηφανεια μου εδειξε την κοπελλα στο τραπεζι τους.
"καθαρισα" μου ειπε.
Δεν το πιστευα!
"με ταρακουνησες"
Παλι δεν το πιστευα. Οση ωρα του μιλαγα ενιωθα οτι εχανα την ωρα μου.
Μου ειπε οτι σε λιγο καιρο θα πηγαινε φανταρος και οτι ειχε βρει δουλεια.
Ανανεωθηκε μια πιστη μεσα μου εκεινη την ημερα.


Λιγο καιρο αργοτερα διαβασα στην εφημεριδα οτι ο Αντρεας Μπ. φανταρος πεθανε με αναρροφηση στον υπνο του.


Ο Αντρεας ομως ηταν η εξαιρεση.
Ολοι οσοι γνωρισα απο τοτε ηταν ατομα που λεγανε ψεμματα ακομα και στο καλημερα, που ξεκινησανε για να δοκιμασουν κατι νεο, η για να κανουν τους εξυπνους στους φιλους η απο αδυναμια τους να μεγαλωσουν.
Και παντα πισω απ αυτους, καποιος πληρωνε την νυφη, μεταφορικα και κυριολεκτικα.
Μια μανα, μια αδελφη, ενας πατερας, ενας συζυγος, ενα παιδι.
Καποιος που το μονο του ατοπημα ηταν να τους αγαπαει και να διχαζεται η να καταστρεφεται.
I have no sympathy for these people.



Εξαιρουνται βεβαια οι μικρες ηλικιες και οσοι μπλεκουν χωρις να το καταλαβαινουν, αλλα νομιζω οτι ακομα και ενα 14χρονο ξερει να καταλαβαινει ποτε κατι ειναι επικινδυνο και να μεινει μακρυα του.
Βεβαια για τα ανηλικα εχω συμπονοια και διαθεση, διοτι ειναι ανηλικα.
Αλλα αλλο το ανηλικο που δεν μπορει μονο του και αλλο ο ενηλικας που εκμεταλλευεται τον διπλα του με "θα προσπαθησω".
Οποιος το εννοει και θελει, γαμιεται, αλλα το καταφερνει.
Και ζηταει βοηθεια, και τοτε ολοι θα τρεξουν, ολοι θα βοηθησουν με πρωτη εμενα.



Καταλαβαινω οτι αυτην η αδυναμια που μεταφραζεται σε παρασιτισμο ειναι ενα θεμα που μου βγαζει σκληροτητα. Ενω εχω συμπονοια μεσα μου και καταλαβαινω - η εχω την καλη διαθεση εστω να καταλαβω τον αλλον, σ αυτην την περιπτωση γινομαι ενας τοιχος απο παγο.
Αυτο ισχυει και για οσους κλαιγονται για να αποφυγουν τις ευθυνες τους.
Γιατι τις φορτωνουν σε ασθενειες, αδυναμιες καιουσιαστικα, στις πλατες των αλλων.




For the record, εχω καπνισει 3-4 φορες στην ζωη μου, και εχω παρει μια φορα ηρεμιστικα χαπια για να εκβιασω τον γκομενο μου που ειχε ψιλομπλεξει οταν χωρισαμε.
"αν παιρνεις θα παιρνω και γω,αν μ αγαπας, δεν θα θες να παθω κατι."
Θυμωσε(φυσικα)
με εβρισε, αλλα ευτυχως τα εκοψε
και λεω ευτυχως γιατι για μενα ηταν a one time thing,μια μπλοφα,

12 comments:

vasvoe said...

~ ~ ~ εξακολουθώ να μη λέω τίποτα ~ ~ ~

Lili said...

Aϊ μαρη!
αλλο το ενα θεμα, αλλο το αλλο.
Μιλα χωσε, εκφρασου ελευθερα.
(στο προηγουμενο δεν ηθελα να γινει flaming post, δεν υπαρχει μεγαλυτερο προσαναμμα για καβγα απο τον γονιο που νιωθει τυψεις)
και δεν ηταν αυτο το ποιντ αλλα να Γινει-ισως- κατι για τα πιτσιρικια.

Lili said...

Kai παλι δεν μου επεφτε λογος και ισως δεν επρεπε να πω τιποτα...

alombar42 said...

Οποιος το εννοει και θελει, γαμιεται, αλλα το καταφερνει

Αν ήταν έτσι δεν θα υπήρχε δυστυχία στον κόσμο ούτε για δείγμα.

Φοβάμαι οτι κάνεις ένα τεράστιο λάθος στον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα.

Εγκαταλείπω.

. said...

δεν έχω σημαντικές εμπειρίες στο θέμα, οπότε δεν ε΄χω σχημα΄τισιε άποψη. το μόνο που ξέρω είναι ότι βρίσκω πολύ ξεφτίλα να χρειάζεται να πιείς μάυρο για να διασκεδάσεις (δεν ενοοώ εσένα, ελπίζω είμαι κατανοητή).

επίσης, ενώ είχα ψιλοτσιμπιθελί με κάπιον, του άρεζα , μου άρεζε πολύ, δεν έκανα τίποτα για΄τι ήξερα ότι ΄κ μάυρο κάνει και χάπια παίρνει και δε γούσταρα όλα αυτα που θα αντιμετώπιζα.

αυτό με τον εκβιασμό όμως μου θυμίζει αυτούς που΄λένε "αν φύγεις, θα σκοτωθώ". τουτ έστιν "άμα θέλεις σκοτώσου, είανι πρόβλημά σου, όχι δικό μου." ο καθένας διαλέγει τη ζωή του κάνει τις επιλογές του. αυτός είχε ΄διπλα του κάποια που μπορούσε να τον βοηθήσει , να τον στηρίξει στην επιλογή να μην φτιάχνεται. το να πάρεις χάπια για να τον εκβιάσεις είναι μαζοχιστικό.

αυτά τα λέω φυσικά όχι για να κρίνω την πράξη σου, γιατί έξω απ το χορό πολλά τραγούδια λέμε αλ΄λά για να δηλώσω τον τρόπο που τα βλέπω, χωρίς βέβαια να ξέρω αν και ε΄συ τώρα συμφωνείς μ αυτό που τότε έκανες.

vasvoe said...

epanerxomai giati prin kana dioro egrapsa ena sxolio naaaa
alla o blogger ton epairne kai den to anevase

loipon exo na po oti simfono me ton alombar

to ypoloipo sentoni variemai na to xanagrapso

smats smouts sta moutrakia

and i feeel goood

gsatelite said...

Δυστυχως,μεγαλωσα στην δεκαετια που "εφαγε"πολλους γνωστους,και κανα-δυο φιλους...Γαι ενα φεγγαρι περασα και εγω απο αυτες τις πορτες,θες η μαλακια της παρεϊστικης συμπεριφορας,θες ο χαβαλες πριν και μετα,θες πολλα πραγματα μαζι..Ευτυχως(για μενα)βγηκα ζωντανος και αρτιος.
Αν θες παντως την γνωμη μου,οταν η εμπειρια μεταβληθει σε εθισμο,ο ναρκομανης ειναι αρρωστος,και σαν τετοιος πρεπει να αντιμετωπιζεται.Τα οσα γινονται απο τον εθισμενο ειναι απορροια της καταστασης του.Σε καμια περιπτωση δεν θα δικαιολογησω τις πραξεις βιας για την αποκτηση χρηματων ή υλικων αγαθων με σκοπο την εξευρεση δοσης.Καποια στιγμη ,ισως,μεσα απο καποιες διαδικασιες,να πρεπει η πολιτεια να μπορει να κανει κατι για ολους αυτους.΄Μεχρι τοτε ομως,ολοι αυτοι ειναι καταδικασμενοι,και δυστυχως για ολους,οσοι ειναι διπλα στον ναρκομανη(αρρωστο,εθισμενο,τζανκι..πειτε τον οπως θελετε) υποφερουν το ιδιο,και ισως περισσοτερο.Δεν θα μπω σε παραδειγματα,ολοι λιγο ως πολυ εχουμε δει,ακουσει,ισως και νοιωσει την ιστορια ενος απο αυτους.
Εν κατακλειδι...τα ναρκωτικα δεν ειναι μαγκια,απο πειρας-κακης-λεω σε ολους οτι δεν χρειαζεται το σωμα μας ΚΑΝΕΝΑ ναρκωτικο για να νοιωσει,ή να συμεριφερθει καλυτερα.Πραγματικα δεν υπαρχει μεγαλυτερη καταρα απο το να εχεις μεσα στο σπιτι σου,η πολυ δικον σου ανθρωπο με τετοιο προβλημα.Και ασχετα με τους λογους που μπορει να "μπηκε" σε αυτο το παιχνιδι,πιστεψτε με,πολυ μικρη σημασια εχει στο τελος...
Ευχομαι να μην τυχει ποτε,σε κανεναν...
(πολλα εγραψα,και σορρυ,αλλα το θεμα ειναι σοβαρο..lili συγνωμμη για την καταχρηση χωρου)

Lili said...

Mαριλινα, for christ sake, I was only 17...:P
besides...στο μυαλο μου εχει διαφορα το σε εκβιαζω για να ευχαριστησω εμενα αγνοοντας το οτι εσυ δεν με θες απο το θυσιαζω εμενα για να σε ταρακουνησω...αλλη προθεση, αλλη διαθεση, αλλο νοημα...


Alombar αν εγκαταλειπεις την προσπαθεια να με πεισεις, χαιρομαι γιατι κατα την γνωμη μου δεν ειναι αυτος ο σκοπος. Ελπιζω να μην εγκαταλειψεις τις καταθεσεις των ιδεων σου.

Lili said...

δεν ξερω αν ειναι κατανοητο οτι εμπλεξε με ναρκωτικα οταν χωρισαμε και γι αυτο το εκανα...(?)

. said...

για μένα, μαθαίνουμε μόνο από τις φυσικές συνέπειες των πράξεών μας. το να παρει κανείς χάπια για να "μάθει/εκβιάσει" τον άλλον, δεν είανι φυσική συνέπεια. γι αυτό και θύμοσε. και γω θα θύμωνα.

Lili said...

xmmm
δεν τον εμποδισα, ειχε επιλογη να με γραψει στ αρχιδια του και να συνεχισει να χαπακωνεται με τους καινουργιους φιλους του...
πιστευε οτι το ελεγχε.

Οταν με ειδε εμενα να χαζογελαω απο την μαστουρα συνηλθε και καταλαβε.

και τα εκοψε μαχαιρι.


Το αν θα θυμωνε ποσως με ενδιεφερε, στην προκειμενη περιπτωση, δεν φτανει που ρισκαρα για το τομαρι του...


σορι που δεν συμφωνουμε σ αυτο.
προσωπικα οταν το αναπολω δεν νιωθω ασχημα, ισα ισα πιστυω οτι εκανα κατι πολυ noble αλλα και απιστευτα χαζο για την υγεια μου(φυσικα δεν θα το ξαναεκανα)

Lili said...

kai εκβιασμος ειναι θεμα ερμηνειας Μαριλινα
Δεν ξερω γιατι το βλεπεις ετσι.
ουτε να μαθει ηθελα.
Να το σωσω απο τον εθισμο ηθελα, ειμαστανα μαζι 5 χρονια δεν θα καθομουν απραγη.

εκβιασμος ειναι οταν εχεις εσυ προσωπικο οφελος, και οι φυσικες συνεπειες καμια φορα δεν μπορουν να λειτουργησουν γιατι το τιμημα ειναι μεγαλο
Πχ νηπιο και αμαξια στον δρομο.

My first book

My first book
A funny Homebirth