Αναδημοσιευστε ό,τι θελετε αρκει να βάλετε πηγή από κάτω.
Η αναδημοσιευση των σκιτσων και φωτογραφιων επιτρεπεται κατοπιν αδειας για να νιωσω σημαντικη και γιατι δεν μεγαλωσατε σε σταβλο.:P


Tuesday, January 23, 2007

Δεν ειμαι κλεφτης, ειμαι κομπιουτερας.

Εγω απο λαινουξ και λοιπα δεν ξερω, ουτε πως λειτουργει ουτε τι κανει ουτε την φιλοσοφια τους καταλαβαινω.

Εγω σαν Λιλι, που ανοιγει το πισι της το πρωι και καθεται να βαλει την ζωη της σε ενα ηλεκτρονικο ημερολογιο με ροζ χρωμα στην γραματοσειρα, η μπλε, δεν καταλαβαινω γιατι ερχεται ενα πιτσιρικι και μου λεει οτι εφοσον διαλεγω να το γραψω σε εναν δημοσιο χωρο, το γραπτο μου πια δνε μου ανηκει, αλλα ανηκει σε ολους, και ετσι θα επρπε.Και να κανω τουμπεκι. Δωστο κειμενο και σκασε.

Μου θυμιζει την ιδεολογια που ειχαν καποιοι πωρωμενοι της ΚΝΕ οταν μεγαλωνα. Παντα οι μικροι πωρωνονται με ιδεολογιες μοιρασιας και ουτοπικης καλυτερης ζωης, ειναι γνωστο, ολοι το περναμε το λουκι, μετα μεγαλωνουμε.



Μπορει να λεω μαλακιες και να μην εχω καταλαβει τιποτα αλλα εμενα, ολα αυτα που βλεπω, σαν επιβολη και αρπαγη μου φαινονται.



Περισυ ειχα βαλει ενα μπανερακι που ελεγε οτι δεν επιτρεπεται η αναδημοσιευση των γραπτων μου.Φυσικα ειχε γινει κολαση απο αντιδρασεις.
Πως ζηταω να πληρωθω απο αυτο το αγνο μεσο, ντροπη μου! "Ποσο ψωνιο εισαι;"
Ομως για μενα ηταν απλα.
Ορεξη δεν ειχα να διαβασει κανας φιλος του πρωην τα πρωινιατικα νευρα της Δευτερας και να γινει η ζωη μου κολαση, ουτε να με αναγνωρισουν γονεις συμμαθητες του παιδιου και μετα να διαβασουν πχ τα "αποτυχημενα κρεβατια". (το οποιο btw εχει πουληθει στο fe-mail, μην κανετε ορεξη :P)
Το μπλογκ ηταν η ευχαριστηση μου και μαζι με μενα φχαριστιοντουσαν και 5 ανθρωποι.


Καποια στιγμη οταν μια ηλιθια δημοσιογραφος πηρε ενα κειμενο μου οπως ηταν, και το εβαλε σε εφημεριδα χωρις συγκαταθεση και με ξεχεσε και απο πανω οταν την πηρα τηλεφωνο, ενημερωθηκα και εμαθα οτι δεν επιτρεπεται η αναδημοσιευση χωρις γραπτη αδεια. Παρα μονο το 5 %.
Παραπονεθηκα εκει που επρεπε για την συμπεριφορα της τυπισσας.
Αργοτερα,ενημερωσα και ενα περιοδικο που ειχε παρει κειμενα μας ,και ο αρχισυντακτης ζητησε συγγνωμη και απεσυρε την στηλη, του ηταν φυση αδυνατο να παιρνει τηλεφωνο καθε τρεις και λιγο. Ηταν ομως ευγεναστατος και δεν πουλησε μουρη.

Προσωπικα πουλαω καποια κειμενα μου σε καποιους εκδοτες, εν γνωση τους οτι ειναι του μπλογκ. Αρα αν καποιος παρει κατι κινδυνευει να εκτεθει.
Επισης εργαζομαι σαν δημοσιογραφος και ζω απο την εκδοση των κειμενων μου,(πλεον και για την ωρα), οποτε οποιος πληρωθει για δικο μου κοπο θα τον παρει και θα τον σηκωσει, ακομα κιαν παρει 1 ευρω που ανηκει σε μενα , στο παιδι μου, στο σπιτι μου.
Μπορει να φαινομουν ψωνισμενη, αλλα εστειλα μαιλ στο ΑρΘρο, να μην βαλουν κειμενα μου σε εντυπο περιοδικο, αντ αυτου αν τους αρεσει κατι πολυ, ας μου προτεινουν συνεργασια...απλα πραγματα.


Μην ακουω αηδιες του ιντερνετ οτι οτι βαζουμε εκει εξω μπορει ο καθενας να το παρει.
Αυτη ειναι η ιδεολογια του κλεφτη.
Το σκυλι σου παιζει στην αυλη εν γνωση σου οτι υπαρχουν κακοι ανθρωποι (που θεωρουν εαυτους καλους μαλιστα), μην παραπονιεσαι αν στο παρουν μετα.
Μην απλωσεις τα ρουχα σου. Θα βαλει αλλος το βρακι σου.
Μην δειξεις τις ιδεες σου.
Μου φερνουν σαν παραδειγμα το ιντερνετ εξω.
Μα το ιντερνετ εξω , ειναι ανθρωποι με αλλη κουλτουρα, πρωτ απολα δεν σε βριζουν αν γραψεις κατι ακραιο και διαφορετικο, ειναι και τοσα δις ανθρωποι.
αλλα τα ματια της αλεπους και αλλα της κουκουβαγιας.
Εδω ειμαστε ενα μικρο χωριο τιγκα στην σαχλαμαρα, στην επαρση και στο κουτσομπολιο και την εχουμε δει επαναστατες κοιταζοντας τους απ'εξω.
γελοιοτητες.
Τους ιδιους που συναντω εδω, τους συναντω και σε καποια φορουμ , τους συναντω και εξω οταν πιω καφε!!
Μπλογκοσυναντησεις και πουτσες μπλε.
Ενα γαμησο παρτυ ειναι για τους πιο πολλους.
Για τους υπολοιπους, ενας χωρος να εκφραστουν.

(οτι κιαν σημανιει αυτο, απο χεσιμο ως κλασσικη συμφωνια)



Λυπαμαι αλλα αυτη η ιδεολογια που παει να επιβληθει, αντι να σπρωξει και να εμπνευσει τους ανθρωπους να δημιουργουν και να ωφεληθουν ολοι, δημιουργει το ακριβως αντιθετο αποτελεσμα. Φοβο , θυμο, και αισθηση εισβολης.



Ωραιο το σκεπτικο να ειμαστε ολοι σε ενα αλφα επιπεδο οπου δεν θα χρειαζεται να πληρωνουμε, ολα θα μοιραζονται.
Και πολυ ηλιθιο.
grow the fuck up

Μια ιδεολογια ειναι valid και αξια αναλογα με το ποιος την χειριζεται.
Ενα μαχαιρι ειναι χρησιμο να κοβει ξυλα, να σκαλιζει και να χαραζει ομορφιες, μονο στα χερια καποιου που ξερει να το χρησιμοποιει, και που ειναι χορτασμενος.
Στα χερια ενος πεινασμενου ανωριμου παιδιου, φερνει την καταστροφη.


δεν ξερω απο λαινουξ, δεν ξερω απο κομπιουτερ, δεν ξερω απο ιντερνετ και ναι δεν ειμαι ενα 20χρονο σπυριαρικο ξερωλικο πιτσιρικι.
Δεν ξερω και τοσα απο νομικα.
Ομως ξερω τι ειναι δικο μου.
Τι λεφτα και χρονο ξοδεψα ΕΓΩ για να φτιαξω κατι.
Ξερω οτι αν θελω το χαριζω αν θελω το καιω, αν θελω το πουλαω
Και ξερω και ποτε ο αλλος γινεται κλεφτης.


Οπως και να θες να το ονομασεις.

11 comments:

Anonymous said...

Αν ενα κειμενο ειναι "open source" ειναι επιλογη του συγγραφεα και οχι δικαιωμα του αναγνωστη. ;)

Anonymous said...

Το "open source" ειναι επιλογη του συγγραφεα και οχι δικαιωμα του αναγνωστη. ;)

Anonymous said...

Το "open source" ειναι επιλογη του συγγραφεα και οχι δικαιωμα του αναγνωστη. ;)

Li@kos said...

Ρε παιδιά, όταν αποφασίσαμε να γράψουμε blogs, δεν το κάναμε με το σκεπτικό ότι θα μοιράζαμε τα κείμενά μας; Το κατά πόσο εκθέτουμε την προσωπική μας ζωή, είναι και αυτό συνειδητή επιλογή μας.

Από εκεί και ύστερα, εφόσον έχουμε διατυπώσει δημιουργικές ιδέες, η αναγνώρισή πρέπει να έρχεται με την μορφή παραπομπής : ο "τάδε" έγραψε αυτό "insert text here"...

Πάντως εκεί που θα διαφωνήσω κάθετα, είναι περί ρομαντισμού και ουτοπικής κοινωνίας. Με την παρούσα τεχνολογία, πιστεύω ότι πήγαμε τουλάχιστον ένα βηματάκι προς τα εκεί, προς την ελεύθερη και απροβλημάτιστη μετακίνηση ιδεών. Από εκεί και ύστερα, η αναγνώριση και τα οφέλη δεν ερμηνεύονται με τον παραδοσιακό τρόπο, βλ. ειδησιογραφία και διαφήμιση, αλλά περισσότερο με την ικανοποίηση ότι εξέφρασα κάτι που το είχα ανάγκη.

Αυτά.

J95 said...

Open Source ήταν τα κείμενα της Λίλης μέχρι περίπου πέρυσι τέτοια εποχή.

creative-commons-sharealike-no-commercial-derivatives έλεγαν τα ποστ σου ως τότε Λίλη.

Δε μπορείς να απαγορέψεις σε κάποιον να μοιράζει όσο θέλει, εφόσον δεν δημιουργεί παράγωγα και δεν τα κονομάει.

Τα τωρινά ΟΚ. Άδικο έχει όποιος σου λέει ότι ανήκουν σε όλους.

Αλλά τα προηγούμενα ανήκουν στα Commons.

Το ότι εσύ σαν Λίλη δεν το ήξερες δεν είναι δικαιολογία. Σα Λίλη μπορεί και να μην καταλαβαίνεις ότι παρκάροντας σε μια γωνία θα εμποδίσεις τα 4 λεωφορεία που περνάνε από εκεί, αυτό δε σημαίνει ότι ο μπάτσος δε θα σε γράψει ή ότι όσοι είναι μέσα στα λεωφορεία δε θα σε κράξουν.

diastimata said...

Ελεύθερο να το διαβάσεις. Όχι ελεύθερο να το κλέψεις! Σωστά τα λες.

Lili said...

J95
δεν ξερω τι ειναι αυτα τα open source κλπ
Ξερω οτι ειχα βαλει ενα rights reserved αν εννοεις αυτο και στο πλαι με κατι γραμματα ΝΑ, οτι δεν θελω να τα δω τυπωμενα σε χαρτι.

Αν εννοεις παλι οτι αλλαξε κατι επειδη ζω απ αυτο, δεν ειμαι ουτε ημουν υποχρεωμενη να δωσω αυτην την πληροφορια, στο νετ ειμαστε οσο ανωνυμοι θελουμε.

Το παραδειγμα με τα λεωφορεια ομολογω δεν το καταλαβα, ποιος ειναι ο μπατσος , ποιοι τα λεοφωρεια και γιατι ντε και καλα παρκαρω λαθος to begin with.



εγω ξερω ενα πραγμα.
οταν γραφτηκα στο μπλογκερ, αν ελεγε οτι οτι γραφω του ανηκει, θα του ανηκε.
Στο τερμς οφ σερβις λεει
6a. CONTENT OWNERSHIP Unless stated otherwise for specific services, Member will retain copyright ownership and all related rights for information he or she publishes through Blogger or otherwise enters into Blogger-related services.

Που σημαινει οτι αυτος που με φιλοξενει μου αναγνωριζει τα πνευματικα μου δικαιωματα.
Ο νομος-απ οσο ξερω- το ιδιο, δεν επιτρεπει να σου παρουν πανω απο το 5%.
Η ηθικη και η αισθητικη μου και το sence of right φωναζουν σ αυτα που βλεπω.


its just wrong.




ακομα κιαν καποιος ειναι ασχετος απο κομπιουτερ, οφειλουν να του εξηγησουν και να τον προστατεψουν οι γνωστικοι.
Ετσι το ιντερνετ θα γινει αυτο που θελουν ολοι.
Με το να εκμεταλλευτει καποιος την αγνοια, η την possibility που του δινεται πονταροντας στο οτι ο αλλος δνε θα αντιφρασει για χ ψ λογους, πνιγεται η δημιουργικοτητα, η το συναισθημα "σφαιρας" που ακουω απο το πρωι μεχρι το βραδυ, το συναισθημα σεβασμου ως προς τους συναδελφους, το συναισθημα οτι κατι αλλαζει.


Η κλεψια και η πονηρια υπηρχε παντα.
Αυτη να φυγει,οχι μ'αυτην να φερουμε με το ζορι τις αλλαγες.
Και στην πλατη των αλλων...

Lili said...

Οσο για το μοιρασμα.
να μοιρασει τι?


δεν εχω βγαλει εναν καινουργιο χημικο τυπο, δεν εβγαλα καμια φανταστικη ιδεα, και αν το εκανα θα πηγαινα να τα κονομησω δεν θα το εβαζα εδω.(*}



αρα μοιραζεται καποιος (κατι που δεν του ανηκει του μπεγκιν ουιθ) για δικους του λογους.
Ειτε για να γελασει(ας βαλει λινκ) ειτε για να τα κονομησει και γω αυτο δεν μπορω να το ξερω ουτε να ψαχνω τον καθενα...Ουτε θελω.


Μοιρασμα ιδεων αν ο τυπος που εχει την ιδεα, θελει να την "μοιραστει".
Και μεχρι τωρα εγω μιλαω παντα και μονο για το μοιρασμα "ιδεων" που εχουν γινει χωρις consent.
Αν υπαρχει κονσεντ δεν υπαρχει και λογος συζητησης, χαριστηκε(οτι κι αν ηταν αυτο) στην ανθρωποτητα :P


το παραδειγμα με τα λεωφορεια συνεχιζω να μην το καταλαβαινω.
πως εμποδιζω εγω την ελευθερη ροη 4 λεωφορειων?



να στο πω κι αλλιως?
Εκει που σταθμευσα, δεν ειναι παρανομα, ισα ισα.
Το οτι δεν θελω να πανε οπου πανε και οι αλλοι, δεν ειναι λογος να ακουω τα σχολιανα μου, ουτε να με πηγαινουν με το ζορι.



(*)Για τις μαλακιες που μου συμβαινουν γραφω, big fucking deal, για τους αλλους. Big fucking deal ομως, για μενα.
Αν θελω να το παιξω big brother με το υπολοιπο Ελλαδισταν, θα επιλεξω εγω ποιο παραθυρο θα ανοιξω.

Η ηδονη της κλειδαροτρυπας πουλαει, αλλα εφοσον εγω θα γδυθω, ας επιλεξω αν θα βγαλω το πανω η το κατω μερος (και φυσικα γδυσιμο δεν σημαινει απαραιτητα και γαμησι/βιασμος στην πορεια)


Και εξω αυτο ειναι κατανοητο.
Ειτε μιλαμε μεταφορικα ειτε κυριολεκτικα.
Εδω, ακομα ψαχνουμε τον φταιχτη.

cheaptalk said...

Κανένα 5% και μαλακίες δεν ισχύει μη ψαρώνεις. Υπάρχουν διάφορες άτυπες συμφωνίες σε διάφορους χώρους για να μη δημιουργούνται ζητήματα συνέχεια. Μπορεί και όντως στο χώρο της να βάζουν μεζούρα και να λένε άμα αντιγράψεις στην (ας πούμε) εφημερίδα σου, πάνω από 5% κειμένου της (ας πούμε) εφημερίδας μου θα σου τραβήξω μια μήνυση με πολλή αγάπη. Αλλά το πιο πιθανό είναι να ήταν απλά αρκετά ηλίθια ώστε να μη μπορούσαν να της εξηγήσουν αλλιώς τι επιτρέπεται και τι όχι.

Με άλλα λόγια ακόμα κι αν ο Λυμπέρης έχει συμφωνία με τον Κωστόπουλο για το τι και πόσο θα (αλληλο)αντιγράφουν, δε σημαίνει ότι συμφώνησες κι εσύ.

Maria Iribarne said...

Έχεις απόλυτο δίκιο.

Λύσιππος said...

Ο μόνος νόμος που ισχύει στην Ελλάδα είναι εκείνους του Wild West: πυροβόλησε πριν να σε πυροβολήσουν.

Κείμενά μου που δημοσιεύτηκαν σε ηλεκτρονική μορφή πριν δώδεκα χρόνια και για τα οποία είχα προσδιορίσει τη μη εκτύπωσή τους, εμφανίστηκαν αργότερα σε περιοδικό, ως μέρος συλλογής. Τρέχα να βρεις το δίκιο σου. Ο άρπαγας του άρπαγα κι ο κλέψας του κλέψαντος.

My first book

My first book
A funny Homebirth